KOMENTAR Je li Siniša Hajdaš Dončić taksist ili član HDZ-a?

Autor: Nikša Klečak Autori fotografija: Pixsell/FM
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture prošlog je tjedna dostavilo mišljenje o Odluci Gradskog vijeća u kojoj se 'tarifom 2' u taksi prijevozu subvencioniralo građane jeftinijom cijenom vožnje. Ministarstvo je Odluku ocijenilo nezakonitom. Taksisti su ushićeni. 

Nisu ni sumnjali u ishod ministarstva Hajdaša i Dončića. Građani će sigurno znati honorirati ovaj doprinos kukuriku koalicije na jeftiniji prijevoz u ovom, za stanovnike ionako preskupom Gradu. U isto vrijeme, taj isti Siniša Hajdaš Dončić pogoduje privatnom kapitalu i odgađa provesti Zakon o koncesijama te time Excelsi ili Lukšićima trpa milijune kuna godišnje u džep, bespovratno.

A što bi razigrani dvojac Hajdaš – Dončić ikoga išta slušao u svezi subvencioniranja građana jeftinijom tarifom? Što briga Sinišu za 40 tisuća Dubrovčana i Dubrovkinja koji žele jeftiniji taksi prijevoz kada u isto vrijeme ne sluša 460 tisuća potpisnika koji ne žele dati autoceste u koncesiju. Potpisnici koji zahtijevaju raspisivanje referenduma možda nisu upućeni u slučaj autocesta, možda su svoj potpis dali iz nepovjerenja prema ministru koji se ne može odlučiti niti koje će prezime odabrat kad se uda, a kamoli  da donese suvislu odluku o načinu prodaje autocesta kojima ni imovinsko-pravne odnose nije riješio.

No, vratimo se mi Dubrovniku koji ionako ionako nema autocestu i koji je do prije 19 dana imao takav proračun da može platiti 'luksuz' svojim građanima da oni pođu u metropolu automobilom ili zrakoplovom za bitno nižu cijenu. Jednako poput cijene zrakoplovne karte koja je stajala znatno manje i izoliranom građaninu Dubrovnika na taj način ulila povjerenje da lokalne samouprave mogu biti kvalitetan servis građana. Navedene subvencije su proizašle iz kokošinjca Andra Vlahušića, a nakon prvotnog otpora, potvrdile su ga sve stranke i svi gradski vijećnici saziva koji su bili u sazivu do 2013. godine.

Jesu li subvencije građanima populizam Andra Vlahušića?

Nakon niza pitanja i odgovora svaki čovjek koji je iskusio birokraciju države i lokalnih samouprava na svojoj koži vrlo se logički može zapitati zašto bilo koji grad, općina ili država žele napraviti svojim građanima nešto dobro kada se u pravilu samo uzima, kada se uzima siromašnima, a daje bogatima.

Kada jedan Todorić i Agrokor dobiju više od 100 milijuna kuna državne potpore onda se to zove zaštita gospodarstvenika. Kada građani Dubrovnika od svoga Grada dobiju subvencije za lakši život onda se koristi termin 'nezakonito'.

Koji bi bio termin u terminologiji ministra, a vezan je za petogodišnji rad žičare u Dubrovniku bez lipe plaćene koncesije u proračun Grada i RH? To se očito svrstava u opis socijaldemokratskih vrijednosti  u kojima je čovjek konj, a korporacija pak sutra donator. Naš ministar kao da svojim vrednovanjem privatnih interesa, a ponižavanjem prava građana, zapravo pokazuje neke druge političke vrijednosti. 

Što je sa subvencijama autobusnog prijevoza?

Nitko se nije pitao zašto umirovljenici imaju jeftinije autobusne karte i pokaze u Dubrovniku, ali i u ostatku države? Zašto su muzeji besplatni? Zašto je posjet zidinama jeftiniji? Zašto?

Ni 'našem' ministru, niti 'našim' taksistima nije važno dobro građana. Taksisti ne žele voziti jeftinije svoje građane, a posebno one koji u kasne noćne sate pijani dolaze. Imaju novaca za skupe provode, a ne žele platiti razuman harač od 100 kuna za 4 kilometra vožnje!?

Dončiću se očito povraća na spomen Dubrovnika i Dubrovčana. I on misli, baš poput taksi prijevoznika da Dubrovčani imaju pare i da im ne treba ništa jeftinije. I Hajdaš i taksisti svoje klijente vide u otmjenim klubovima kako barataju s novčanicom od 500 eura i naručuju skupe pjenušce. U nas očito nema srednjoškolaca i studenata koji sa sto kuna iziđu vanka i pojedu burek, a onda u nedostatku novaca sjedaju čoporativno u neko staro auto i završe u brdu.

Hajdaš bi trebao upozoriti gradonačelnika Londona o također nezakonitom subvencioniranju građana Londona. Domaći zakoni koji bi trebali biti usklađeni s europskom regulativom. Očito u Londonu građane tretiraju kao ljude, dok je ovdje kod nas neki drugi zakon. Tamo u toj vukojebini od Londona odjel transporta koji je vezan za Grad London regulira cijene, diktira obujam i vrtu motora i naravno popuste za građane.

Vlahušićev moto kojim želi strancima naplatiti skupo da bi građanima bilo jeftinije očito ne leži onima koji tokom cijele godine žele imati i ovce i novce.

U ovom slučaju građani su ovce, a u interesu Kukuriku koalicije bi zbilja bilo dobro da i Hajdaš i Dončić podnesu neopozive ostavke, a da na to mjesto dođe ministar kojem Hrvatska ne završava u Kleku. 

Jer mi to zaslužujemo.  

Popularni Članci