EKSKLUZIVNI VODIČ KROZ NOGOMETNI MUNDIJAL Dones' Ivica, kruha i salate, bit će mesa, klat ćemo plate

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: Robert Anic/PIXSELL
Uskoro počinje Svjetsko prvenstvo u nogometu. Kako biste lakše preboljeli nogometnu groznicu, donosimo vas nogometni rječnik s kojim ćete lakše pratiti Mundijal.

ARHITEKTURA  - umjetnost gradnje, planiranja, oblikovanja i izrade najrazličitijih objekata sa različitim funkcijama: za življenje, odmor, rekreaciju, obrazovanje, radne djelatnosti i brojne druge aktivnosti. Međutim, nogometna arhitektura je nešto sasvim drugo – to je umjetnost zaduživanja zemlje na tržištu kapitala kako bi se gradili novi stadioni čiji se rok završetka uvijek premaši uz brojne ljudske žrtve. Prema statistikama, na gradnji novih nogometnih stadiona, život izgubi više ljudi nego u poplavama.

BRAZIL  - najuspješnija reprezentacija u evoluciji Svjetskih prvenstava. Od ultra ofenzivne momčadi s golmanom kao ukrasom, postali su ultra defenzivna ekipa s fikus napadačima.

COCA-COLA – reprezentacija s najviše nastupa na Mundijalu.

COPACABANA – uz papamobil, najčuvanije mjesto na svijetu.

ĆIRO – najmarkantnija galvanizirana osoba u povijesti Svjetskih prvenstava.

ČORLUKA –nogometaš za kojeg redatelji prijenosa ne trebaju koristiti slow motion.

ČESTO – vremenski termin kojim se označava broj utakmica na Mundijalu u jednom danu. Često toliko nogometa dokurca gledateljima.

DALEKO – naziv tajnog plana FIFA-e pod kojim je organizirano Svjetsko prvenstvo. Ključni cilj tog dokumenta je organizirati utakmice istih reprezentacija na što većoj kilometraži kako bi navijačima izbili što više novca iz džepa.

ĐEZVA – kuhinjski predmet koji će hrvatski mužjaci, zbog noćnih utakmica, po prvi put u životu, naučiti upotrebljavati.

EP – usjek u hlačama navijača i glavni target FIFA-e i korporacija.

EMIGRANT – ključni sastojak hrvatske nogometne reprezentacije.

FAVELA  - navijačka tribina kojoj se, zbog pucačke koreografije, dive Torcida i BBB.

FIFA – organizacija koja je idol i uzor Cosi Nostri.

GOL SUDAC – misteriozna osoba koja stoji pored vratara i zbunjuje gledatelje koji se pitaju kako ona od tamo može gledati utakmicu, a mi s tribina.

HIGUITA, RENE – članak Zakona o igračima koji propisuje kako se ne smiju ponašati na terenu, jer igraju za premije, Ožujsko, Todorića, porez...

HRVATSKA  - ekipa koja dokazuje slabo gramatičko obrazovanje u školama Lijepe Naše. Naime, igra u majicama na kvadratiće, a svi je zovu Kockasti.

INA – mađarska tvrtka, ponosni sponzor Hrvatske reprezentacije.

JEBEM TI MAJKU – ljubavni poklič hrvatskog navijača upućen voljenom igraču.

KARLOVAČKA PIVOVARA – nizozemska tvrtka, ponosni sponzor Hrvatske reprezentacije.

KLADIONICA – mjesto u kojem Hrvati igraju X2, a vlasnici kladionica voze X5.

KOKAIN – najpoznatiji južnoamerički navijački rekvizit. Nešto kao južnoafrička vuvuzela.

LIJEVI BEK – nestala osoba za kojom traga hrvatska policija još od doba Roberta Jarnija.

LOVREN – vidi pod Čorluka.

LJAJIĆ, ADEM – nogometaš koji ne pjeva himnu. U hrvatskoj reprezentaciji više je Ljajića - od Eduarda, preko Rakitića do Sammira. Navijači hrvatskim Ljajićima opraštaju nepjevanje himne, jer uzrok šutnji nije manjak nacionalizma, nego manjak znanja padeža.

MAMIĆ – osoba koja izrazito cijeni južnoameričku kulturu. I to u milijunskim iznosima. Osim kulture, cijeni i navijačke rekvizite, te doživotne ugovore.

MANAUS – grad u kojem će Niko Kovač postati Mister No. Zdravko Mamić će mu u utakmicu s Kamerunom reći da stavi Duju Čopa, a Kovač će odgovoriti 'No'. Pa će Maminjo reći,  stavi onda Brozovića, a Kovač će opet reći 'No'. Na kraju će 'No', Mamić reći Kovaču i Niko će postati bivši.

MARACANA – krivi naziv za stadion Mario Filho. Naime, najpoznatiji južnoamerički stadion nosi ime po novinaru koji se zalago za njegovu gradnju. Mi bismo svoju Maracanu mogli imati u Dubrovniku. Recimo, golf igralište na Srđu bi mogao nositi ime Dubrovački novinari.

NEPRIJATELJ – osoba sa zviždaljkom koja će sve učiniti da mala Hrvatska ne postane prvak svijeta. Čak će jednom našem igraču dati tri žuta kartona na istoj utakmici.

OBRANA, HRVATSKA – nema podataka.

PLETIKOSA – osoba koja ne napušta rodnu gol liniju ni u vrijeme poplava, a kamoli kod centaršuta iz kornera.

PRANJIĆ – ekspres vlak HŽ-a koji prometuje lijevom prugom terena kasneći u defenzivne zadatke.

PREMIJA – država čije boje brane sve 32 reprezentacije na ovom prvenstvu.

PROSVJEDNICI – huligani koji kvare nogometni spektakl.

REAL BRAZIL – kraljevska novčana valuta za koju navijaju igrači Real Madrida, a koja svakodnevno kola brazilskom državom. Ujedno i ponosni sponzor FIFA Svjetskog prvenstva.

RIO DE JANEIRO – južnoameričko Galipolje.

S VAMA KROZ GRUPU – marketinška igra Konzuma u kojoj je cilj prolazak Hrvatske kroz grupu kako bi se što duže zadržala euforija koja je idealan preduvjet za nesavjesno peglanje kartica kod Tate Ivice.

SEPP BLATTER – osoba koja blati nogomet.

ŠIMUNIĆ, JOE – najpoznatiji gledatelj Mundijala ispred malog ekrana.

ŠUKER, DAVOR – osoba koja će u Brazilu raditi za dobrobit te osobe.

TODORIĆ – nitko sretniji od njega ako osvojimo Svjetsko prvenstvo. Što bolje igramo, i dalje doguramo, to veća potrošnja. Već vidim novu navijačku pjesmu: „Dones' Ivica kruha i salate, bit će mesa, klat ćemo plate -  za Hrvate!“

UEFA – organizacija kojom predsjedava Michel PlatiMi, pa će i tvoja država vidjeti veliko natjecanje u nogometu.

VJERNOST – teorija relativnosti prosječnog hrvatskog navijača. Uvijek vjeran reprezentaciji na gostovanjima, ali nevjeran suprugama.

WAKA, WAKA – Izraz muškaraca iz Dalmatinske zagore upućen svojim suprugama kad vide Shakiru. „Vaka, vaka, mi triba, a ne ti. Vaka, vaka, hej, hej, jesil me čula?“

X – „Igraj, igraj, stisni, stisni“. Slogan Kladionice Hrvatske lutrije, kandidat za najgluplji u povijesti.

YEAH – „Jesi jea?“, pita majka sina Splića dok gleda utakmicu. „Yeah“, odgovara ovaj stisnuvši šaku prema majci zadovoljan kretanjem Kovačića.

ZAKON BROJ 1 – marketinška kampanja američke tvrtke čiji je zakon broj jedan natjerati hrvatske navijače-alkoholičare na što veću potrošnju.

ZAGREBAČKA PIVOVARA – američka tvrtka, ponosni sponzor Hrvatske reprezentacije.

ZEMLJA – jebote, ima li koja zemlja da nije ponosni sponzor Hrvatske reprezentacije?

ŽIVOT – Samo je jedno u životu vrijedno, da pustim suzu s oka, jer tebe volim ja. Život mi dala, baš kao da je znala, da nikad neće nestat, sa mojih usana...

Maro Marušić

Popularni Članci