PROBLEM JE U MOTORU Tko je kriv za stopiranje projekta plovećeg hostela u Dubrovniku?

Autor: Petar Ipšić Autori fotografija: Nikša Klečak
Da bi ploveći hostel tvrtke Botel Dalmatia mogao legitimno poslovati u Dubrovniku bit će potrebno izmijeniti važeće propise, prvenstveno Pomorski zakonik, slažu se sugovornici Dubrovačkog dnevnika - dr. Goran Vojković, priznati stručnjak za pomorsko pravo i HNS-ov saborski zastupnik Goran Beus-Richembergh.

Splitski poduzetnik Večeslav Mrčelić nedavno je u medijima objavio oglas, odnosno otvoreno pismo u kojem izražava nezadovoljstvo jer mu je nakon dva i pol mjeseca zavlačenja Ured državne uprave za gospodarstvo poslao odbijenicu za kategorizaciju broda Botel Dalmatia u Dubrovniku, broda koji je trebao raditi kao ploveći hostel.

Tvrtka Bostel je prethodno podnijela kaznenu prijavu protiv ravnatelja Lučke uprave Dubrovnik Antuna Asića, pročelnika Ureda državne uprave u Dubrovačko neretvanskoj županiji, Balda Pušića, Stane Đivanović i Ane Knego zaposlenica tog Ureda, te Milana Blaževskog, ravnatelja Lučke uprave Split. U prijavi tvrde da kao državni službenici nisu poduzeli sve potrebne mjere i radnje koje su dužni poduzeti da bi se pravodobno i na odgovarajući način proveli svi potrebni postupci radi omogućavanja obavljanja djelatnosti hostela na brodu Dalmacija.

Tvrtka Bostel u oglasu dalje navodi kako je prepreku za kategorizaciju predstavljala činjenica 'što brod ne može imati dvojaku funkciju, odnosno biti brod i hotel'. No naglašavaju kako to nije bila 'jedina nebulozna prepreka državnih birokrata'. Naime, tvrde, Ured državne uprave zatražio je i građevinsku dozvolu za brod dok je na vezu.

Botele Hrvatska još ne poznaje, pa njihovo sezonsko 'sidrenje' nije predviđeno Pomorskim zakonikom.

Dr. Goran Vojković za Dubrovački dnevnik pojašnjava kako se zakonska prepreka projektu krije u članku 102., stavku 3. Pomorskog zakonika. Građevinska dozvola se, ističe, ne uvjetuje, ali je potrebna lokacijska dozvola.

-'Ako se plutajući ili nepomični odobalni objekt postavlja ili upotrebljava u unutrašnjim morskim vodama ili teritorijalnom moru Republike Hrvatske, pored uvjeta propisanih stavcima 1. i 2. ovog članka, mora zadovoljavati uvjete određene lokacijskom dozvolom, odnosno detaljnim planom uređenja', stoji u spomenutom članku.

Prevedeno to znači da brod/hostel, koji bi raspolagao sa 460 postelja, ne može malo ploviti, a malo biti privezan, u ovom slučaju na području Batahovine, odnosno ne može imati dvostruku funkciju - ili je brod ili je hostel.

-'U Hrvatskoj su jedno vrijeme bili popularni ploveći restorani, ali oni se ne kreću samostalno, funkcionalno nisu plovila već su na vezu i po dvadeset godina. Država je o tome trebala razmišljati unaprijed i omogućiti takav scenarij, ali i investitor je trebao proučiti propise', tvrdi naš sugovornik, koji smatra da se u projekt krenulo preuranjeno i nepripremljeno te pomalo na način 'lako ćemo mi to'. 

-'Nije to baš privezati se i počet raditi. Postavlja se pitanje i što je taj objekt po turističkoj kategorizaciji. Nadalje, taj objekt nije brod pa treba riješiti i pizanje kanalizacije', kaže dr. Vojković.

Vojković rješenje vidi u izmjeni Pomorskog zakonika i srodnih propisa nakon čega treba lokalnoj samoupravi ostaviti da prostornim planovima definira kakve objekte i pod kojim uvjetima želi na svom području.

HNS-ov saborski zastupnik Goran Beus Richemberg ne vidi problem da brod pola sezone provede na vezu u Dubrovniku pa onda otplovi u Split.

Za DD je kazao kako će na jesen inicirati promjene Pomorskog zakonika. Podsjetimo, Beus Richemberg je nakon što je otvoreno pismo objavljeno slučaj komentirao na svom Facebook profilu.

-'Ovo je prilično uznemirujuća informacija koja zahtijeva javno objašnjenje prozvanih. Zaštita javnoga interesa ili štetočinstvo? Dosljedna primjena pravila tržišne utakmice ili opstrukcija vrijedne poduzetničke inicijative? Pravna država ili korupcija?', napisao je prošlog tjedna Beus Richemberg.

'Jako smo razočarani. Ovim projektom, koji je odavno poznat na zapadu, a i u Rijeci postoji sličan, željeli smo obogatiti turističku ponudu. Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić odmah je prepoznao njegovu vrijednost. Naime, Dubrovnik sve više posjećuju mladi ljudi, pogotovo nakon snimanja serije 'Igra prijestolja', no grad nema ponudu koja bi odgovarala takvom tipu turista. U Dubrovniku iznajmljivači iznajmljuju smještaj na minimalno sedam dana, dok na bostelu nije bilo takvih uvjeta, a i cijene su bile prihvatljive', kazao je u razgovoru za tportal vlasnik tvrtke Bostel Večeslav Mrčelić.

Popularni Članci