TKO VAS NAJVIŠE ZAKIDA Prava potrošača u Hrvatskoj najviše krše operateri, banke i trgovine kućanskih aparata

Autor: dubrovackidnevnik.hr Autori fotografija: © FotolEdhar - Fotolia.com
Po pitanju kršenja prava potrošača u Hrvatskoj, oni najviše problema imaju s operatorima nepokretne i/ili pokretne telefonske mreže, slijede banke i potom trgovine koje prodaju kućanske aparate.

Kad su u pitanju kršenja prava potrošača u Hrvatskoj, najviše problema potrošači imaju s operatorima nepokretne i/ili pokretne telefonske mreže, slijede banke, potom trgovine koje prodaju kućanske aparate, internet trgovine, prodavači zrakoplovnih karata te turističke agencije. Pritom značajna većina (84%) hrvatskih građana smatra da hrvatski pravosudni sustav nije učinkovit u smislu zaštite potrošača, pokazalo je istraživanje Flash Eurobarometra provedeno putem ankete među tisuću hrvatskih građana starih između 21 i 45 godina, piše Poslovni dnevnik. 

Otprilike trećina ispitanika (34%) koja je koristila usluge operatora pokretne telefonske mreže tijekom protekle dvije godine imala je problema s tim pružateljima u istom vremenskom razdoblju. Gotovo dvije od deset osoba (19%) koje su uzele kredit za kupovinu proizvoda naišle su na probleme s bankama ili drugim kreditnim ustanovama. Više od jednog od deset ispitanika (13%) koji su kupili kućanski uređaj naišlo je na probleme s trgovinama koje prodaju te vrste proizvoda.

Otprilike jedan od deset ispitanika (10%) koji su kupovali putem interneta imao je problem tijekom tog potrošačkog iskustva, a sličan dio ispitanika (9%) koji su kupili zrakoplovnu kartu imao je problema sa zrakoplovnim ili čarter tvrtkama. Manje od jednog od deset ispitanika (5%) koji su kupili turistički aranžman/paket putovanje naišlo kažnjavanja tvrtki koje obmanjuju ili varaju potrošače.Više od petine ispitanika (21%) smatra se žrtvom obmanjujućeg oglašavanja ili trgovačke prakse koju smatraju nepoštenom tijekom protekle dvije godine.

Velika većina ispitanika (68%) podnijela je prigovor prodavaču ili pružatelju usluge u pogledu problema na koji je naišla, a znatna manjina (17%) nije učinila ništa. U mnogo su manjoj mjeri ispitanici potražili informacije o svojim pravima (7%); zatražili savjet prijatelja i/ili obitelji (3%); zatražili pomoć nevladine udruge za zaštitu potrošača (3%); obratili se odvjetniku (2%). Tek jedan posto građana zatražilo je pomoć državnog tijela za zaštitu potrošača te podnijelo službenu pritužbu.

Popularni Članci