OTKRIVAMO KAKO NAJBOGATIJI HRVAT KRŠI ZAKON Ivica Todorić reklamira cigarete u Konzumu

Autor: Maro Marušić Autori fotografija: Maro Marušić
Natpis u Konzumovom dućanu: Vrijeme je za Welike stWari

U dućanu Konzuma u Srebrenom, na stalku poviše blagajne gdje su smještene cigarete, istaknut je natpis: Vrijeme je za Welike stWari. I laiku je jasno da se zbog dva W, radi o reklami za cigarete Walter Wolf Tvornice duhana Rovinj, koja je zapakirana u parolu potpore hrvatskoj nogometnoj reprezentaciji čiji je sponzor upravo Konzum vlasnika Ivice Todorića.

Todorić ovim činom krši hrvatske zakone. Naime, članak 9. Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih proizvoda jasno propisuje da je svako reklamiranje cigareta zabranjeno, uključujući i ono skriveno kakvo se nalazi u prodavaonici Konzuma u Župi dubrovačkoj.

-Zabranjena je izravna i neizravna promidžba duhanskih proizvoda. Pod izravnom promidžbom duhanskih proizvoda smatra se i izlaganje pojedinačnih pakiranja cigareta i ostalih duhanskih proizvoda na vidljivim pozicijama u i na prodajnim mjestima, bilo koje vrste, gdje se prodaju duhanski proizvodi. Pod neizravnom promidžbom smatra se i organiziranje događanja na kojima se ističu naziv, logotip ili druge vizualne karakteristike koje podsjećaju na pojedini duhanski proizvod.

Neizravna promidžba duhanskog proizvoda smatra se prikazivanje logotipa i drugih znakova za označavanje duhanskog proizvoda na predmetima koji u smislu ovoga Zakona nisu duhanski proizvodi. Pod neizravnom promidžbom smatra se i besplatna ponuda duhanskih proizvoda na javnom mjestu i u javnim prostorima.

Zabranjuje se svako isticanje naziva i logotipa duhanskog proizvoda kroz svjetleće reklame, plitice, stalke za prodaju, letke, kataloge i ostale promidžbene materijale na svim prodajnim mjestima gdje se prodaju duhanski proizvodi.

Zabranjeno je oglašavanje proizvoda koji se ne smatraju duhanskim proizvodima, a koji svojim oblikom, nazivom ili namjenom neposredno potiču potrošnju duhanskih proizvoda te svako drugo oglašavanje koje oblikom, nazivom ili namjenom potiče potrošnju duhanskih proizvoda – stoji u članku zakona.

U zakonu, kako vidimo, stoji da se zabranjuje svako isticanje naziva i logotipa duhanskog proizvoda na stalcima za prodaju. Vrijeme je za Welike stWari sa svojim dva W asocira na logo cigareta Walter Wolf - drugim riječima Konzum krši zakon jer reklamira cigarete.

Svojedobno smo, ako se sjećate, imali reklame za Benston koje su na plakatu imale sliku Stona i natpis Ben. Te reklame su se zabranile, a ova u Konzuma upravo je isti model kao ta Benstonova. Danas se ne smiju reklamirati ni one dobro poznate reklame Pozdrav iz Rovinja.

Ministarstvo zdravlja pitali smo da se očituju o ovom slučaju, ali nisu odgovorili na naš upit.

Ivica Todorić dugi je niz godina u dobrim odnosima s Tvornicom duhana Rovinj. U svojim prodavaonicama Konzuma i Tiska rijetko možete naći cigarete koje ne pripadaju Tvornici duhana Rovinj. Također, prošle su godine htjeli spojiti svoje kioske Tisak (u vlasništvu Todorića) i iNovine (u vlasništvu Adris grupe ujedno i vlasnika TDR-a), ali odustali su nakon što su dobili signale iz Agencije za tržišno natjecanje da će narušiti tržišnu sliku kioska u Hrvatskoj, odnosno da bi spajanjem imali monopol.

Popularni Članci